Noordlease
Vertrouwd en anders
Een sterk merk presenteert zich opnieuw
Sinds 1982 is Noordlease een begrip op het gebied van mobiliteit.
Het bedrijf was letterlijk een van de pioniers in de leasemarkt en groeide vanaf de start direct al stevig door. Al vrij vroeg in haar bestaan onderkende Noordlease de communicatiewaarde van sponsoring en werd een vaste partner van FC Groningen. In eerste instantie met reclameborden, later met bewegende LED-boarding en uiteindelijk hoofdsponsor en zelfs naamgever van de Euroborg.
Noordlease werd met name door het hoofdsponsorschap van FC Groningen landelijk bekend en kon daardoor haar merkbelofte, die vooral was gestoeld rondom het thema ‘duidelijkheid’, goed wegzetten. De betrouwbaarheid, noordelijke nuchterheid en persoonlijke benadering werden de pijlers onder de kernwoorden. Het bedrijf werd letterlijk toonaangevend in de markt. Zij introduceerde als eerste in Nederland het product ‘Prive Lease’ en doorbrak de vaak ondoorzichtige leaseconstructies met transparante, duidelijke en ontzorgende overeenkomsten, communicatie en service.
Vertrouwd en anders
La Compagnie werd ingeschakeld voor de relaunch van Noordlease. Het doel van deze relaunch is om Noordlease te herpositioneren als vertrouwde, bekende en tegelijkertijd vernieuwende partner voor het MKB in Noord Nederland.
In de communicatie wordt het accent gelegd op de vele vernieuwende leasemogelijkheden van Noordlease. Zo zijn er flexibele contracten beschikbaar die inspelen op de behoeften van de klant. Met Noordlease Zeker hebben gebruikers optimale grip op de mobiliteitskosten. Geen onverwachte extra kosten, gewoon duidelijkheid. Daarnaast biedt Noordlease Helder de mogelijkheid om gebruik te maken van zeer flexibele overeenkomsten en condities. Deze flexibiliteit en transparantie maken Noordlease uniek in de markt. De nieuwe pay-off van Noordlease benadrukt dan ook de kernwaarden van Noordlease: vertrouwd en anders.
Het communicatieconcept
De terugkerende, herkenbare hoofdrolspeler creëert een vertrouwd gevoel en symboliseert het ‘altijd dichtbij gevoel’; dat Noordlease wil communiceren. De introductie video kreeg toepasselijk haar première in de Euroborg waar de video op de grote schermen in de business ruimtes werd vertoond. Ook ondersteunt de LED- en vaste boarding de introductie. Deze elementen onderstrepen extra de betrokkenheid van Noordlease als langdurige en trouwe partner van FC Groningen.
De hernieuwde positionering, waarin het productengamma zoals gemeld is aangepast aan de tijdgeest en mogelijkheden van nu, werd vertaald in een nieuwe huisstijl.
Het nieuwe design heeft weliswaar kenmerken van de huisstijl waarmee Noordlease groot is geworden, maar kreeg een totaal ander en vernieuwend karakter door de groene basiskleuren en een subtiele aanpassing van het basislogo.
De nieuwe uitstraling van Noordlease is zichtbaar in de campagne foto’s en video’s, waarbij ‘de Noordlease-ambassadeur’ in een opvallend groen kostuum de hoofdrol speelt. Natuurlijk is dit ook een knipoog naar de duurzame trends in de mobiliteitssector.