B2B communicatie
B2B Communicatie, een vak apart?
Heb je even tijd voor een bijzonder verhaal? Het gaat over een meneer uit Stadskanaal die een uitvinding deed: een substantie die ervoor zorgde dat staal niet meer kon roesten. Hij gaf er zelfs levenslange garantie op.
We kwamen in contact met de uitvinder en startten met de marketing. We bedachten het thema ‘Seal for Life’. Vervolgens introduceerden we onze H2H-methode: we benaderen zakelijke doelgroepen net zo menselijk als particuliere doelgroepen. Human to Human marketing, noemen we dat.
De campagnes werden zó sterk, dat ze de aandacht trokken van de wereldwijde olie- en gasindustrie. We ontwikkelden advertenties met aantrekkelijke mensen die anti-agingmaskers droegen – totaal vernieuwend in deze branche.
Lang verhaal kort: het bedrijf STOPAQ werd een aantrekkelijke bruid, verkocht, en kwam uiteindelijk onder de vleugels van een beursgenoteerde multinational.
Of de uitvinder blij was? Drie keer raden.

Breed scala aan diensten
Bij La Compagnie bieden we – mede dankzij onze H2H-aanpak – een breed scala aan diensten voor B2B-communicatie. Onze expertise omvat onder andere het ontwikkelen en implementeren van effectieve offline campagnes. Daarnaast verzorgen we ook online diensten zoals:
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Contentmarketing
- Socialmediamanagement
- Online advertising
We zorgen ervoor dat jouw boodschap op de juiste manier wordt overgebracht naar je zakelijke doelgroep, zodat je merk wordt versterkt én nieuwe klanten aantrekt.
Bij La Compagnie begrijpen we dat elke onderneming uniek is. Daarom werken we nauw met je samen om een strategie te ontwikkelen die aansluit bij jouw bedrijf, doelstellingen en doelgroep. Onze flexibiliteit stelt ons in staat om online en offline communicatiekanalen geïntegreerd in te zetten, zodat jouw merk consistent en effectief communiceert.

Internationaal werken stelt bijzondere eisen
Voor onze internationale opdrachtgevers werken we regelmatig samen met distributeurs en agentschappen op meerdere continenten. Dat betekent ook dat communicatie per land – of zelfs per regio – aangepast moet worden.
Overleg met lokale partners vóórdat campagnes worden uitgerold, is voor ons essentieel. Dat geldt ook voor vertalingen. Je kunt prima werken met vertaalbureaus, maar een laatste check door een native speaker (én schrijver) met kennis van de specifieke markt en technische terminologie is wat ons betreft een must.