Full service communicatiebureau

Full service, dus La Compagnie:
La Compagnie is een full service bureau dat:

  • marketingplannen ontwikkelt
  • communicatieplannen ontwikkelt
  • zorgt dat deze plannen daadwerkelijk worden uitgevoerd
  • huisstijlen en huisstijlhandboeken ontwerpt
  • websites ontwerpt en begeleidt in de bouw
  • online campagnes ontwikkelt die in lijn liggen met de branding
  • sterke copy en storytelling verzorgt
  • beursstands ontwerpt én zorgt voor externe uitvoering

Kortom: we ontzorgen je in het hele traject. Van TikTok tot huis-aan-huisblad.

Van TikTok tot HaH krant

Welke doelgroep je ook voor ogen hebt – consumenten of prosumenten, particulieren of ondernemers – mensen staan vandaag de dag vrijwel altijd ‘aan’. Het datagebruik is ongekend groot. Het zijn allang niet meer alleen jongeren die actief zijn op TikTok, Instagram of Snapchat.

In communicatie is het huidige credo ‘mobile first’. De gemiddelde consument krijgt via zijn of haar smartphone dagelijks meer dan 3.000 reclameboodschappen te verwerken. In dat enorme mediageweld is het de kunst niet alleen op te vallen, maar vooral mensen in beweging te krijgen.

Dus: hoe communiceer je effectief? Met welke middelen? En hoe verpak je je boodschap zó, dat kennis, houding en gedrag van de doelgroep verandert in de richting die jij voor ogen hebt?

Communiceren in de tijdgeest

Om doelgroepen vandaag de dag te bereiken, vinden wij het belangrijk dat je als communicatiebureau de tijdgeest snapt. Weten hoe de hazen lopen in medialand. Begrijpen hoe en waar doelgroepen media consumeren.

La Compagnie is al jaren actief als reclame-, marketing- en communicatiebureau met vestigingen in de stad Groningen en de Kop van Drenthe. Wij ontwikkelen creatieve concepten en helpen lokale, nationale en internationale organisaties bij het bepalen van hun marketingstrategie en het ontwikkelen van een onderscheidende communicatiestrategie.

Ons team bestaat uit professionals met ruime ervaring in reclame, marketing en communicatie.

Van categoriebehoefte tot klantloyaliteit: zo bouwen wij merken

Categoriebehoefte
Bij het ontwikkelen van een communicatiestrategie starten we altijd met de categoriebehoefte. Het gaat hier om de algemene behoefte aan een product- of dienstencategorie, nog los van een specifiek merk. In deze fase draait alles om het creëren van die behoefte. De eerste campagnes leggen dan ook de nadruk op de gebruiksmogelijkheden in algemene zin.

Merkbekendheid
Merkbekendheid gaat over de mate waarin een merknaam wordt herkend of herinnerd. Actieve merkbekendheid betekent dat iemand een merk zelfstandig kan noemen. Passieve merkbekendheid heeft vaak betrekking op kleurgebruik, logo, beeldmerk of locatie.

Merkkennis
Merkkennis – ook wel propositiebekendheid – gaat over de inhoudelijke kennis van het merk: eigenschappen, voordelen, gevolgen. Deze kennis helpt de doelgroep om het merk te koppelen aan persoonlijke waarden en behoeften. Zeker bij nieuwe producten of complexe diensten is deze fase cruciaal. Zowel functionele (rationele) als emotionele (psychosociale) elementen spelen hier een rol. Denk aan parfummerken, waarbij emotie en beleving centraal staan.

Merkattitude
Merkattitude beschrijft hoe de doelgroep tegen het merk aankijkt. Een positieve houding ontstaat vaak vanuit (basis)kennis over het merk. In deze fase draait het om het opbouwen van een aantrekkelijk, geloofwaardig imago. Veel merken kiezen tegenwoordig voor proposities waarin duurzaamheid, verantwoordelijkheid en maatschappelijke betrokkenheid centraal staan. Denk aan koffiemerken die eerlijke handel en de leefomstandigheden van bonenplukkers in hun storytelling verwerken.

Gedrag
Deze fase richt zich op het daadwerkelijk beïnvloeden van consumentengedrag: koopintentie omzetten in actie, herhaalgebruik stimuleren of het gebruiksfrequentie verhogen.

Tevredenheid
Marketingcommunicatie speelt ook een rol in het bevestigen van gemaakte keuzes. Tevreden klanten zijn loyale klanten. In deze fase draait het om behoud en relatieversterking. Zeker bij abonnementsmodellen zijn behoudcampagnes essentieel.

Benieuwd naar onze resultaten als compact full service bureau?

Neem dan hier een kijkje.

La Compagnie logo paars

Meer info