Creatief communicatiebureau
Creatief reclamebureau… dit is er aan de hand
Waar elk creatief reclamebureau tegenwoordig mee te maken heeft: welke doelgroep je ook wilt bereiken – jongeren of ouderen, consumenten of ondernemers – mensen staan continu ‘aan’. Volgens de laatste gegevens zijn er in 2025 naar schatting 5,78 miljard mobiele telefoongebruikers, waarvan ongeveer 87% een smartphone heeft. Je kunt je dus wel voorstellen hoeveel boodschappen een gemiddelde gebruiker dagelijks digitaal verwerkt.
Tel daar de offline boodschappen bij op – buitenreclame, televisie, printmagazines, enzovoort – en de gemiddelde consument in Europa wordt dagelijks geconfronteerd met zo’n 3.000 commerciële prikkels. Zelfs in restaurants zie je dinerende echtparen of vriendengroepen die tussen de gangen door druk in de weer zijn met hun telefoon. Mede door dit soort ‘verslaving’ staat een groot deel van jouw doelgroep altijd aan.
En dan hebben we het nog niet eens over de enorme groei van buitenreclame: neonverlichting, billboards en abri’s. Op internationale vakbeurzen worden tegenwoordig stands gebouwd die – vanwege de gewenste stopping power – meer kosten dan een gemiddelde tussenwoning. Zelfs populaire podcasts bevatten tegenwoordig commerciële boodschappen.
Eenvoudige conclusie
De conclusie is simpel: je moet wel héél creatief zijn om in dat mediageweld jouw boodschap over te brengen. Minstens op te vallen. Ook in de B2B-markt, waar de aantallen wellicht lager zijn, is het digitale en analoge mediageweld niet te onderschatten.
Originaliteit en hoogwaardige creativiteit zijn essentieel als je succesvol wilt zijn als creatief bureau. Je moet zorgen dat je de beste mensen in huis hebt die dit kunnen leveren.
Volgens ons zijn ideeën doorslaggevend – en dat bewijzen we al sinds 1987. Als creatief reclame- en communicatiebureau uit Groningen ontwikkelen wij marketing- en communicatiestrategieën, creatieve concepten en effectieve mediacampagnes. Dat doen we voor klanten in de provincie Groningen én ver daarbuiten – wereldwijd.
Doordat we vasthouden aan onze visie, werken we nog steeds voor tal van (nu bekende) merken en organisaties. Het medialandschap is weliswaar veranderd, maar één ding staat al jaren vast: zonder een bevlogen, origineel idee is elke marketingstrategie of creatieve campagne gedoemd te mislukken. Je valt simpelweg niet meer op. En je boodschap bereikt de doelgroep niet tussen de duizenden andere signalen, impulsen of ‘roeptoeterij’.
Creativiteit heeft maar één doel
Als marketeers en communicatiespecialisten moeten we onze verantwoordelijkheid nemen in deze snel veranderende wereld. Verder kijken dan de bekende paden. Met het budget van onze opdrachtgevers gaan we duurzaam en doordacht om. We onderbouwen waar het geld naartoe gaat, en laten transparant en integer zien dat het goed wordt besteed.
Creativiteit heeft wat ons betreft maar één doel: resultaat genereren voor je opdrachtgever.