Creatieve communicatie

Wat is er aan de hand?

Welke doelgroep je ook wilt bereiken – jongeren of ouderen, consumenten of ondernemers – mensen staan tegenwoordig continu ‘aan’. Volgens de laatste gegevens zijn er in 2025 naar schatting 5,78 miljard mobiele telefoongebruikers, waarvan ongeveer 87% een smartphone gebruikt. Je kunt je dus wel voorstellen hoeveel boodschappen een gemiddelde gebruiker dagelijks digitaal te verwerken krijgt.

Tel daar de offline communicatie bij op – buitenreclames, televisie, printmagazines, enzovoort – en een gemiddelde consument in Europa wordt geconfronteerd met zo’n 3.000 boodschappen per dag. Zelfs in restaurants zie je dinerende echtparen of vriendengroepen die tussen de gangen door met hun telefoon bezig zijn. Mede door dit soort ‘verslaving’ staat een groot deel van je doelgroep voortdurend aan.

En dan hebben we het nog niet eens over de explosieve groei van buitenreclame: neonverlichting, billboards en abri’s. Op internationale vakbeurzen worden tegenwoordig stands gebouwd die – vanwege de stopping power en gewenste aandacht – meer kosten dan een gemiddelde tussenwoning. Zelfs populaire podcasts zenden inmiddels commerciële boodschappen uit.

Eenvoudige conclusie

De conclusie is simpel: je móét wel heel creatief zijn om in dat mediageweld jouw boodschap over te brengen. Minstens op te vallen. In het B2B-verkeer liggen de cijfers wellicht lager, maar ook daar is het digitale en analoge geweld niet te onderschatten.

Originaliteit en hoogwaardige creativiteit zijn cruciaal als je wilt opvallen en succes wilt boeken. Zorg dat je de juiste mensen in huis hebt – de creatieven die dit echt kunnen.

Een creatief bureau in Groningen met doorslaggevende ideeën

Volgens ons zijn ideeën doorslaggevend – en dat bewijzen we al sinds 1987. Als creatief reclame- en communicatiebureau in Groningen ontwikkelen we marketing- en communicatiestrategieën, creatieve concepten en effectieve mediacampagnes. Dat doen we regionaal, nationaal én internationaal.

Doordat we vasthouden aan onze visie, werken we nog altijd voor tal van (nu bekende) merken en organisaties. Het medialandschap is misschien veranderd, maar één ding staat al jaren vast: zonder een bevlogen, origineel idee is elke marketingstrategie of creatieve campagne gedoemd te mislukken. Je valt niet meer op. En je boodschap bereikt je doelgroep niet tussen al die duizenden andere signalen, boodschappen of – laten we eerlijk zijn – roeptoeterij.

Creativiteit heeft maar één doel

Als marketeers en communicatiespecialisten moeten we onze verantwoordelijkheid nemen in deze snel veranderende wereld. Verder kijken dan de vertrouwde paden. Met het budget van onze opdrachtgevers gaan we duurzaam en doordacht om. We onderbouwen waar het geld naartoe gaat en laten open en transparant zien dat het goed besteed wordt.

Creativiteit heeft maar één doel: resultaat genereren voor jouw opdrachtgever.

Laten wij snel kennismaken!

Neem nu contact met ons op >>

La Compagnie logo paars

Meer info