Grafisch ontwerp logo
La Compagnie werd opgericht in 1987 en had een vernieuwende visie binnen het vakgebied. De tijd van de creatieve ‘hotshops’ was aangebroken en wij wilden de opgedane, nieuwe manieren van samenwerken – op een transparante en open manier ‘samenspannen’ met opdrachtgevers – vertalen naar een bureauconcept. La Compagnie groeide gestaag en onze opdrachten brachten ons naar vele plekken in de wereld.
Grote merken werden succesvol in de markt gezet, en door de jaren heen ontwikkelden we een eigen methodiek voor naamontwikkeling en logo-ontwerp. La Compagnie weet dat stilstaan geen optie is; tevreden achteroverleunen is niet aan de orde. Vooruitkijken hoort bij ons vak. In een markt die sterk verandert door maatschappelijke en economische ontwikkelingen, komt La Compagnie telkens met nieuwe ideeën en inspirerende inzichten.
Een doorslaand idee van groot belang
Alle bekende voorkeuren voor bestaande en nieuwe media staan voortdurend ter discussie. Wij zeggen: hoe een idee vorm krijgt, maakt niet uit – als het maar werkt, mensen raakt, in beweging brengt en het doel dichterbij brengt. Er is veel veranderd sinds de tijd dat men tegen een reclameman zei: “Oh, dan kunt u zeker goed tekenen?” Onze rol is steeds meer uitgegroeid tot die van strategisch gids voor opdrachtgevers in een uiterst complex media- en communicatielandschap. Dat vereist kennis, inzicht en ervaring met álle beschikbare technieken van nu. Maar bovenal vraagt het om de competentie om Het Grote Idee te kunnen genereren.
Onze principes
Of het nu gaat om het ontwerpen van een bedrijfslogo, naamontwikkeling, of interne en externe communicatie: eerlijkheid, openheid, directheid en samenwerking vormen onze kernwaarden. De energie die je krijgt van blije en geïnspireerde opdrachtgevers, van het op één lijn brengen van alle denkrichtingen – esthetisch, rationeel, emotioneel en functioneel – geeft óns weer de energie terug.
Naamontwikkeling
La Compagnie heeft ruime ervaring op het gebied van naamontwikkeling voor bedrijven en organisaties en heeft daar in de loop der jaren een eigen methodiek voor ontwikkeld. Draagvlak binnen organisaties is daarbij een belangrijk uitgangspunt. Zo lichten we eerst ons ‘vierstappenplan’ toe:
- Kennismaking en werkwijze
- Longlist
- Shortlist
- De finalist – uitgewerkt in logo en beeldtaal
Daarna kunnen we aan de slag.
We gaan verder dan naamontwikkeling en grafisch ontwerp logo
Naast het bedenken van namen en het ontwikkelen van bedrijfslogo’s, geeft La Compagnie richting aan positioneringstrajecten. We ontwikkelen strategieën en creatieve concepten voor brandingtrajecten, salescampagnes, merkintroducties, en thema’s voor interne communicatie en veranderingsprocessen.
Juist nu geloven we in de kracht van eigentijds design. Onze designstudio versterkt de visuele identiteit van merken en organisaties, en zorgt voor een opvallende plek in het veld. We zijn gidsen in het complexe medialandschap. We mijden hypes, maar kiezen per traject de meest geschikte middelen om mensen in hun hart te raken. Ons werk – en onze verbindende aanpak – zorgt voor resultaat: engagement, traffic, reuring en sales. En daardoor vaak voor langdurige, hechte partnerships.
Meer weten? Neem contact met ons op.