Ontwerp logo
Ontwerp logo? La Compagnie is opgericht in 1987 en had toen al een vernieuwende visie op het vak. De tijd van de creatieve ‘hotshops’ was aangebroken, en we wilden de nieuwe manieren van samenwerken – op een transparante en open manier ‘samenspannen’ met opdrachtgevers – omzetten in een bureauconcept. La Compagnie groeide gestaag, en de opdrachten brachten ons naar vele plekken in de wereld.
Grote merken werden succesvol in de markt gezet, en door de jaren heen ontwikkelden we een eigen methodiek voor naamontwikkeling en logo-ontwerp. La Compagnie weet dat stilstaan geen optie is. Je kunt niet spinnend van tevredenheid achterover leunen. Vooruitkijken hoort bij ons vak. De markt verandert voortdurend onder invloed van maatschappelijke en economische ontwikkelingen. Daarom komen we steeds met nieuwe ideeën en inspirerende inzichten.
Een doorslaand idee van groot belang
Alle voorkeuren voor bestaande en nieuwe media staan vandaag de dag continu ter discussie. Wij zeggen: hoe een idee gestalte krijgt, maakt niet uit – zolang het maar werkt, mensen raakt, in beweging brengt, en helpt het doel te realiseren.
Er is veel veranderd sinds de tijd waarin men tegen een reclameman zei: “Oh, dan kunt u zeker goed tekenen?” Onze rol is inmiddels veel strategischer: we zijn gidsen voor opdrachtgevers in een uiterst complex media- en communicatielandschap. Dat vraagt om kennis van, inzicht in en ervaring met álle beschikbare technieken van nu – maar vooral ook om het vermogen om het Grote Idee te kunnen bedenken.
Onze principes
Of het nu gaat om logo-ontwerp, naamontwikkeling, of interne en externe communicatie: eerlijkheid, openheid, directheid en samenwerking staan bij ons centraal. De energie die we krijgen van blije en geïnspireerde opdrachtgevers – van het op één lijn brengen van esthetische, rationele, emotionele en functionele denkrichtingen – geeft óns op haar beurt weer energie terug.
Naamontwikkeling
La Compagnie heeft jarenlange ervaring met naamontwikkeling voor bedrijven en organisaties. In de loop der jaren hebben we hiervoor een eigen methodiek ontwikkeld. Draagvlak binnen de organisatie speelt daarbij een sleutelrol.
We hanteren een helder vier-stappen-traject:
- Kennismaking en uitleg van onze werkwijze
- Longlist
- Shortlist
- De uiteindelijke keuze (de ‘finalist’), uitgewerkt in logo en beeldtaal
Daarna kunnen we gericht aan de slag.
We gaan verder dan naamontwikkeling en ontwerp logo
Naast het bedenken van namen en het ontwerpen van bedrijfslogo’s geeft La Compagnie ook richting en sturing aan positioneringstrajecten. We ontwikkelen strategieën en creatieve concepten voor brandingoperaties, salescampagnes, merkintroducties, en thema’s voor interne communicatie en veranderingsprocessen.
We geloven – juist nu – in de kracht van eigentijds design. Onze designstudio versterkt de visuele identiteit van merken en organisaties, en geeft hen een opvallende plek in het veld.
We zijn gids in het complexe medialandschap. We mijden hypes, maar kiezen per traject de meest geëigende middelen om mensen écht te raken. Onze verbindende aanpak zorgt voor resultaat: engagement, traffic, reuring en sales. En daardoor voor langdurige, hechte partnerships.
Benieuwd naar ons werk?
Neem hier een kijkje.