Creatief bureau
Welke doelgroep het ook betreft, jongeren of ouderen – consumenten of ondernemers – mensen staan tegenwoordig continu ‘aan’. Volgens de laatste gegevens zijn er in 2025 naar schatting 5,78 miljard mobiele telefoongebruikers, waarvan ongeveer 87% smartphones gebruikt. Je kunt wel voorstellen hoeveel boodschappen een gemiddelde gebruiker alleen al digitaal te verwerken krijgt. Als je daar de offline boodschappen bij optelt – zoals buitenreclames, televisie, print magazines – wordt een gemiddelde consument in Europa dagelijks blootgesteld aan ongeveer 3.000 commerciële uitingen. Zelfs in restaurant zie je dinerende echtparen of vrienden tussen de gerechten door bezig met hun telefoon. Mede door dit soort ‘verslaving’ staat het grootste deel van jouw doelgroep altijd aan.
Conclusie: je moet wel heel creatief zijn om in dat mediageweld jouw boodschap over te brengen – laat staan om écht op te vallen. In het B2B-verkeer zullen de cijfers lager liggen, maar ook daar is de impact van digitale en traditionele media niet te onderschatten. Originaliteit en hoogwaardige creativiteit zijn essentieel als je als creatief bureau succesvol wilt zijn. Het is cruciaal om de beste mensen in huis te hebben die op dat vlak uitblinken.
Meer weten? Neem dan contact op met Renate Boschma, managing director, via het contactformulier of bel 0655873147.