B2B communicatie
B2B Communicatie, een vak apart?
Heb je even tijd voor een bijzonder verhaal? Het gaat over een meneer uit Stadskanaal die een uitvinding deed. Het was een substantie die ervoor zorgde dat staal niet meer kon roesten. Hij gaf levenslange garantie. We kregen contact met de uitvinder en begonnen met de marketing en we bedachten het thema ‘seal for life’. Vervolgens introduceerden wij onze H2H methode, wat inhoudt dat we zakelijke doelgroepen net zo behandelen als particuliere doelgroepen. Human to Human marketing noemen we dat. Het werden dermate sterke campagnes dat het de wereldwijde olie en gasindustrie opviel. We maakten advertenties met aantrekkelijke mensen die anti-ageing maskers droegen. Dat was totaal nieuw in deze wereld. Een lang verhaal kort: het bedrijf (Stopaq) werd een aantrekkelijke bruid en uiteindelijk verkocht en kwam onder de vleugels van een beursgenoteerde multinational. Of de uitvinder blij was? Drie keer raden!

Breed scala aan diensten
Bij La Compagnie bieden we ook vanwege die genoemde HtoH aanpak een scala aan diensten voor B2B communicatie. Onze expertise omvat onder andere het ontwikkelen en implementeren van effectieve offlinecampagnes. Daarnaast bieden we ook online diensten zoals zoekmachineoptimalisatie (SEO), contentmarketing, sociale media management en online advertenties. We zorgen ervoor dat boodschappen op de juiste manier worden overgebracht naar de zakelijke doelgroep, waardoor het merk of dienst versterkt wordt en nieuwe klanten worden aangetrokken.
Bij La Compagnie begrijpen we dat elke onderneming uniek is en specifieke behoeften heeft op het gebied van B2B communicatie. Daarom werken we nauw samen om een strategie te ontwikkelen die aansluit bij uw/jouw bedrijf, doelstellingen en zakelijke doelgroep. Onze flexibiliteit stelt ons in staat om zowel online als offline kanalen op een geïntegreerde manier te benutten, zodat het merk consistent en effectief communiceert.

Internationaal werken stelt bijzondere eisen
Verschillende internationale opdrachtgevers van ons hebben distributors en agentschappen op de verschillende continenten. Dat betekent ook dat de communicatie vaak aangepast moet worden per land of zelfs per regio. Overleg met de mensen ter plaatse voordat acties worden uitgerold is wat ons betreft een must. Dit geldt ook voor de vertalingen; ervaring leert dat je soms prima met vertaalbureaus kunt werken, maar dat een laatste check door een native speaker (en schrijver) die bekend is met de speifieke markt en eventuele technische uitdrukkingen ter plaatse een must is.
Benieuwd naar ons werk?
Neem hier een kijkje.