Brandmarketing
Op het woord Brandmarketing wordt veel gezocht in de zoekmachcines. Hoe je het ook wilt noemen, branding heeft als doel om merken en bedrijven sterker in de markt te profileren. Een merk dat goed wordt ‘gebrand’ nestelt zich in het geheugen van de consument, waarin het betekenis opbouwt door tal van associaties.
We geloven juist nu in de kracht van eigentijds design als het om branding gaat: onze designstudio versterkt de visuele identiteit van merken en organisaties en geeft hen een opvallende plek in het veld. We bouwen samen aan een sterk merk. Een sterk merk vergroot de herkenbaarheid van merk, organisatie of bedrijf en het bevordert de aantrekkingskracht bij dedoelgroep.
La Compagnie
Branding geeft marketing inhoud en context. La Compagnie heeft een lange en brede ervaring als het gaat om naamontwikkeling en logo´s voor bedrijven en organisaties en daar in de loop der jaren een eigen methodiek voor ontwikkeld. Draagvlak binnen organisaties is daarbij een belangrijk punt. Uitgangspunt van naamkeuze en logo trajecten zijn altijd de kernwaardes van de betrokken organisaties aangevuld met de uiteindelijk gewenste positionering.
Brand of lovebrand?
Gedegen marketing-huiswerk gevolgd door onderscheidende, creatieve communicatie is cruciaal bij aan de merk/brand beleving. Onderdelen waar de strategie en uitvoering ontmoet en ondersteunt zijn; logo’s, kleuren, fotografie en tone of voice. Hiermee worden merken zichtbaar en tastbaar. Een spannende uitstraling moet ervoor zorgen dat marketingactiviteiten een goed gevoel oproepen. Het moet interessant zijn en mensen moeten nieuwsgierig worden. Je ziet dat merken die het goed doen in feite een lovebrand worden. Influencers spelem daarbij via de socials vaak een belangrijke rol.
Merchandising
Merchandising is een belangrijk onderdeel tijdens het marketingproces. We verspreiden de bekendheid van uw merk en zorgen dat uw bedrijf zich beter kan profileren op de markt. La Compagnie heeft dit gedaan met Mistral Red Dot International. Er werd een speciale fashionlijn ontwikkeld en geproduceerd. Natuurlijk hoorde de ‘cap’ daar ook bij.
Benieuwd naar ons werk?
Neem hier een kijkje.