Communicatie adviesbureau

U zoekt communicatie adviesbureau in Groningen?

 

Communicatiestrategie anno nu.

Wat onze Communicatiestrategie betreft: over welke doelgroep je het ook hebt, consumenten of prosumenten, particulieren of ondernemers; vandaag de dag staan mensen vrijwel altijd aan. Het datagebruik is ongekend groot, het zijn niet alleen meer de jongere doelgroepen die op TikTok, Instagram of Snapchat te vinden zijn. In de communicatie is tegenwoordig het credo ‘mobile first’; de gemiddelde consument bijvoorbeeld, krijgt geniddeld ook via de smartphones meer dan 3.000 reclameboodschappen voor zijn/haar neus. Er zijn wereldwijd meer dan 54 miljard smartphone gebruikers! Zelfs in restaurants zie je vaak de ‘verslaving’ etende stelletjes, echtparen of vrienden en vriendinnen kijken tussen de gerechten gewoon op hun apparaten.  In dat mediageweld is het de kunst om niet alleen op te vallen, maar juist om mensen in beweging te krijgen. dus hoe communiceer je? Met welke middelen? En hoe verpak je de boodschap zodat  kennis, houding en voorgenomen gedrag van de doelgroep verandert in de richting die jij wilt?

Om doelgroepen vandaag de dag te bereiken vindt La Compagnie het belangrijk dat je als communicatiebureau de tijdgeest snapt. Weten hoe in medialand de hazen lopen en de mediaconsumptie van specifieke doelgroepen is.

La Compagnie is al jaren zeer actief als reclamebureau, marketingbureau en communicatiebureau  met vestigingen in de stad Groningen en de kop van Drenthe. We ontwikkelen creatieve concepten en helpen lokale, nationale en internationale organisaties bij het bepalen van hun marketingstrategie en ontwikkelen een onderscheidende communicatiestrategie. Ons gezelschap bestaat uit kanjers uit het reclame, marketing en communicatie vak.

Categoriebehoefte

Tijdens het ontwikkelen van een communicatiestrategie beginnen we altijd met de categoriebehoefte. Het gaat hier om een product- of diensten categorie en (nog) niet zozeer toebedeeld aan een bepaald merk. Het belangrijkste is dat er behoefte aan het nieuwe product of de nieuwe dienst gecreëerd wordt. Vervolgens dient marketingcommunicatie op de behoefte en de invulling ervan te wijzen. De eerste campagne gaat dan vooral over de gebruiksmogelijkheden in het algemeen.

Merkbekendheid

Merkbekendheid gaat over de kennis van de merknaam. Merkbekendheid geeft de associatie van een merk met een productcategorie aan. Een actieve merkbekendheid is wanneer de doelgroep de merknaam vanuit eigen geheugen zonder hulp kan noemen. Een passieve merkbekendheid kan betrekking hebben op kleur, logo, beeldmerk en vestigingsplaats.

Merkkennis

Merkkennis betreft de kennis van eigenschappen, mogelijkheden, gevolgen en voordelen van het merk en andere relevante kennis. Merkkennis – ook wel propositiebekendheid genoemd –  is nodig voor de doelgroep om het merk te kunnen koppelen aan de eigen eindwaarden, behoeften en gebruikerssituaties. In deze fase kunnen zowel instrumentele (functionele) als transformationele (psychosociale en emotionele)  positionerings-aspekten gebruikt worden. Vooral bij complexe diensten en nieuwe producten is vergroting van de merkenkennis een belangrijke communicatiedoelstelling. De communicatie zorgt voor betekenisstructuur op twee niveaus, namelijk; informationeel en transformationeel/emotioneel. Bij bijvoorbeeld parfummerken is de emotionele context in de communicatie cruciaal.

Merkattitude

Merkattitude betreft hoe men tegen het merk aan kijkt. Uiteraard moet de doelgroep een positieve houding ontwikkelen ten opzichte van het merk. De attitude is vaak gebaseerd op enige kennis van instrumentele of emotionele eigenschappen en gevolgen van het merk. In deze fase wordt de informatie zodanig gepresenteerd dat er een positieef imago ontstaat. In veel hedendaagse marketingcommunicatie wordt het beeld opgeroepen van een organisatie of een merk waarbij men  voortdurend op zoek is naar verbetering en die haar verantwoordelijkheid niet uit de weg gaat. Je ziet het vandaag de dag bijvoorbeeld vooral bij koffiemerken; verantwoorde teelt en honorereng voor de bonenplukkers wordt meer en meer onderdeel van de propositie door middel van storytelling.

Gedrag

Gedrag betreft verschillende vormen van consumentengedrag, gericht op een directe respons. In deze fase wordt een intentie in gedrag omgezet, of het bestaande gedrag vastgehouden, of de frequentie van het gebruik verhoogd.

Tevredenheid

Tevredenheid. Ook in deze fase kan marketingcommunicatie een functie hebben. Ze kan de gemaakte keuzes bevestigen en de positieve ervaringen met het merk versterken. De tevredenheid kan leiden tot gedragsbehoud en herhaaldelijk gebruik. De getrouwheid aan het merk en de relatie met de klant worden hiermee versterkt en in stand gehouden. Met name bij abonnements-producten zijn tevredenheids – dus behoudcampagnes belangrijk.

Benieuwd naar ons werk?
Neem hier een kijkje.

La Compagnie is al jaren zeer actief als reclamebureau, marketingbureau en communicatiebureau in de stad Groningen. We ontwikkelen creatieve concepten en helpen regionale, nationale en internationale organisaties bij het bepalen van hun marketingstrategie en ontwikkelen communicatiestrategieën.

Onze diensten

We zijn een veelzijdig communicatiebureau – kijkt u maar eens op onze site – maar we werken ook graag als uw BtoB en BtoC marketingspecialist. Wij geven communicatie advies en zijn trots op behaalde resultaten zoals de introductie en branding van de merken Univé, Gaastra, Twinlife, Lotto, Stopaq en Montipower. We zijn gevestigd in Groningen, we werken regionaal, nationaal en ook  internationaal.

 

Hoe we vanuit Groningen onze werkwijze toepassen

We hebben als communicatiebureau een unieke werkwijze, die wij toepassen daar waar dit van toepassing is. Ons bureau bestaat uit getalenteerde, bevlogen en hoog opgeleide mensen. Wij zien communicatie als een dynamisch proces met één allesbepalend doel: het raken van snaren en de harten van de klanten van onze klanten. Daar waar het kan gaan wij voor vernieuwing en verandering, maar waar het moet houden wij tradities in ere. Als communicatiebureau willen we uitdagend en prikkelend zijn, maar werken graag volgens het gezegde ‘it takes two to tango’. Geweldig werk maken, vergt ook moed van de opdrachtgever.

La Compagnie in het kort:

  • Een jong en gedreven team van communicatiespecialisten
  • Ons kantoor bevindt zich in Groningen
  • Veel ervaring met BtoB en BtoC marketing
  • We organiseren regelmatig inspiratiesessies

 

ONS GELOOF

Natuurlijk heeft elk communicatiebureau, reclamebureau of marketingbureau haar succesformule. Wij geloven dat wij als marketeers en communicatiespecialisten onze verantwoordelijkheid moeten nemen in deze sterk veranderende wereld. Verder kijken dan ons neus lang is, Wij hebben ons businessmodel toegespitst op de wensen en eisen die vandaag de dag door ondernemingen en organisaties op prijs wordt gesteld. Lean en mean maar met een hoge graad van creativiteit. U bent van harte welkom om dit te ervaren!

Neem nu contact met ons op >>

Benieuwd naar ons werk?
Neem hier een kijkje.

Meer info