Content marketing
Het marketingcommunicatiebureau La Compagnie heeft een eigen label voor digital marketing: Happy Banana. Wij vinden het namelijk belangrijk dat branding & performance één en dezelfde taal spreken en dat ook de content creatie en de storytelling een sterke creatieve component heeft. Daarom zijn La Compagnie en Happy Banana nauw met elkaar verbonden en is er steeds intensief contact over campagnes, acties en activaties.
Of je nou een grote onderneming hebt of een kleine onderneming met grote dromen, of je nou SEO, SEA of social media marketing zoekt, Happy Banana heeft een ervaren team van specialisten dat klaarstaat om samen met jou aan de slag te gaan. SEO, zoekmachine adverteren, social media marketing of data analyse: wij kennen het speelveld en vinden de zogenaamde click through ratio leuk, maar de werkelijke activatie veel belangrijker.
Happy Banana hanteert de zogenaamde conversie score. Daarmee zie je direct hoe mensen jouw digitale diensten of website daadwerkelijk gebruiken. Je krijgt waardevolle inzichten en nieuwe ‘had-ik-dit-maar-eerder-geweten’ momenten. Deze methode is een happy eyeopener van jewelste!
Onze diensten als Content Marketing consultant
La Compagnie is in de loop der jaren uitgegroeid tot een communicatiebureau dat past bij deze tijd. Wij werken met een lean & mean model en zetten volop in op de 180-graden communicatie die vandaag de dag nodig is. Samen met ons digitale label Happy Banana kunnen wij jou als content marketing consultant van dienst zijn in zowel de Business-to-Business als de Business-to-Consumer sector.
Wat ons betreft is de basis van alles het ouderwetse handwerk: copywriting. Goede, geloofwaardige storytelling is ook goede, geloofwaardige en overtuigende copywriting. Niet voor niets is copywriting een van de belangrijkste pijlers geweest die aan de basis liggen van het veelzijdige bureau dat La Compagnie vandaag de dag is.
Een mooi voorbeeld is het verhaal van het watersportmerk Gaastra, dat we op basis van overlevering zorgvuldig hebben verfijnd: De oude Douwe Gaastra voer met zijn palingschouw over het Tjeukermeer toen er een gure najaarsstorm opstak. In de hagelbui die opkwam, was het bijna te koud om de helmstok vast te houden. Hij pakte in een opwelling een gebruikt voorzeil uit het vooronder, sneed er drie gaten in, stak zijn hoofd en armen erdoor en ziedaar: het eerste zeiljack was geboren!
Juist als contrast met de grote buitenlandse wereldmerken Musto en Helly Hansen sloeg dit verhaal, met zijn Friese heritage, bij watersporters in als koek – oftewel als in de Fryske dúmkes.
Bij La Compagnie streven we er altijd naar om te verrassen, ook als het om content en storytelling gaat. Ons doel is om jouw merk een speciaal plekje te geven in de harten van jouw doelgroep. Als eigentijds marketingbureau zijn we volledig op de hoogte van de nieuwste trends en digitale mogelijkheden. We zetten onze passie in voor het ontwikkelen en vormgeven van conceptuele, creatieve en strategische communicatie.
Het onderscheidende vermogen van La Compagnie
Onze werkwijze als content marketing consultant is vooral doelgericht en effectief. We passen onze methode toe op vraagstukken waar deze het meest relevant is. Ons team bestaat uit getalenteerde en deskundige professionals die strategie en creativiteit combineren.
Ook digital marketing is een dynamisch proces met één allesomvattend doel: het raken van de harten van de klanten van onze klanten. Als content marketing consultant dagen we graag uit en prikkelen de doelgroep met inspirerende en doeltreffende content.
Geïnteresseerd in onze ideeën met betrekking tot content marketing? Neem dan contact op met Renate Boschma, managing director, via het contactformulier of bel 0655873147. Zij en haar team helpen je graag om een stap vooruit te zetten door de beste content marketing strategie een effectieve aanpak voor jouw merk.