Creatieve communicatie

Wat is er aan de hand?

Welke doelgroep het ook betreft, jongeren of ouderen, consumenten of ondernemers, mensen staan tegenwoordig continu ‘aan’. Volgens de laatste gegevens zijn er in 2025 naar schatting 5,78 miljard mobiele telefoongebruikers, waarvan ongeveer 87% smartphones gebruikt. Je kunt wel nagaan hoeveel boodschappen een gemiddelde gebruiker alleen al digitaal te verwerken krijgt. Als je de offline boodschappen, dus inclusief buitenreclames, televisie, printmagazines etc meetelt, krijgt in Europa een gemiddelde consument met ca 3.000 boodschappen per dag te maken. Je ziet zelfs in restaurants dinerende echtparen of vrienden/vriendinnen tussen de gerechten door bezig met hun telefoon. Mede door dit soort ‘verslaving’ staat het grote deel van jouw doelgroep altijd aan. En dan praten we nog niet eens over de enorme groei van buitenreclame, de neon’s, de billboards en abris. Op internationale vakbeurzen worden om wille van de stoppingpower en gewenste aandacht intussen stands gebouwd die meer kosten dan een gemiddelde tussenwoning. Zelfs populaire podcasts zenden ook commerciële boodschappen uit.

Eenvoudige conclusie

Conclusie: je moet wel heel erg creatief zijn om in dat mediageweld jouw punt te maken. Minimaal op te vallen. In het BtoB verkeer zullen de cijfers lager liggen, maar ook daar is het digitale en analoge mediageweld niet te onderschatten. Originaliteit en hoogwaardige creativiteit is dus geboden als je succesvol wilt zijn als creatief bureau. Zorgen dat je de beste mensen in huis hebt die je op dat vlak kunt vinden.

Een creatief bureau in Groningen met doorslaggevende ideeën

 

Volgens ons zijn ‘Ideeën doorslaggevend’ en dat bewijzen wij al sinds 1987. Als creatief reclame- en communicatiebureau in Groningen ontwikkelen wij marketing- en communicatiestrategieën, creatieve concepten en effectieve mediacampagnes. Dat doen wij regionaal. nationaal en internationaal.Doordat wij vasthouden aan onze visie werken wij voor talrijke (nu bekende) merken en organisaties. Het medialandschap is weliswaar veranderd. Eén ding staat al jaren vast, zonder bevlogen, origineel idee is elke marketingstrategie of creatief reclamecampagne gedoemd te mislukken. Je valt niet meer op en het argumenten bereiken je doelgroep niet tussen die duizenden andere boodschappen, signalen of roeptoeterij.

Creativiteit heeft maar 1 doel.

Als marketeers en communicatiespecialisten moeten wij onze verantwoordelijkheid nemen in deze sterk veranderende wereld. Verder kijken dan belendende biotoop. Met de budgetten van onze opdrachtgevers gaan wij duurzaam mee om. Onderbouwen waar het geld blijft, Open en transparant  laten zien dat het goed wordt besteed. Creativiteit heeft wat ons betreft maar één doel: resultaat genereren voor je opdrachtgevers,

Laten wij snel kennismaken!

Op zoek naar creatieve communicatie? Neem nu contact met ons op >>

Benieuwd naar ons werk?
Neem hier een kijkje.

Meer info