Creatieve reclame
Wat is er aan de hand?
Welke doelgroep het ook betreft, jongeren of ouderen, consumenten of ondernemers, mensen staan tegenwoordig continu ‘aan’. Volgens de laatste gegevens zijn er in 2025 naar schatting 5,78 miljard mobiele telefoongebruikers, waarvan ongeveer 87% smartphones gebruikt. Je kunt wel nagaan hoeveel boodschappen een gemiddelde gebruiker alleen al digitaal te verwerken krijgt. Als je de offline boodschappen, dus inclusief buitenreclames, televisie, printmagazines etc meetelt, krijgt in Europa een gemiddelde consument met ca 3.000 boodschappen per dag te maken. Je ziet zelfs in restaurants dinerende echtparen of vrienden/vriendinnen tussen de gerechten door bezig met hun telefoon. Mede door dit soort ‘verslaving’ staat het grote deel van jouw doelgroep altijd aan. En dan praten we nog niet eens over de enorme groei van buitenreclame, de neon’s, de billboards en abris. Op internationale vakbeurzen worden om wille van de stoppingpower en gewenste aandacht intussen stands gebouwd die meer kosten dan een gemiddelde tussenwoning. Zelfs populaire podcasts zenden ook commerciële boodschappen uit.
Eenvoudige conclusie
Conclusie: je moet wel heel erg creatief zijn om in dat mediageweld jouw punt te maken. Minimaal op te vallen. In het BtoB verkeer zullen de cijfers lager liggen, maar ook daar is het digitale en analoge mediageweld niet te onderschatten. Originaliteit en hoogwaardige creativiteit is dus geboden als je succesvol wilt zijn als creatief bureau. Zorgen dat je de beste mensen in huis hebt die je op dat vlak kunt vinden.
Volgens ons zijn ‘Ideeën doorslaggevend’ en dat bewijzen wij al sinds 1987. Als creatief reclame- en communicatiebureau in Groningen ontwikkelden wij marketing- en communicatiestrategieën, creatieve concepten en effectieve mediacampagnes. Dat deden wij voor klanten in de provincie Groningen en ver daar buiten (wereldwijd). Doordat wij vasthouden aan onze visie werken wij nog steeds voor talrijke (nu bekende) merken en organisaties. Het medialandschap is weliswaar veranderd. Eén ding staat al jaren vast, zonder bevlogen, origineel idee is elke marketingstrategie of creatief reclamecampagne gedoemd te mislukken. Je valt niet meer op en het argumenten bereiken je doelgroep niet tussen die duizenden andere boodschappen, signalen of roeptoeterij.
Creativiteit heeft maar 1 doel.
Als marketeers en communicatiespecialisten moeten wij onze verantwoordelijkheid nemen in deze sterk veranderende wereld. Verder kijken dan belendende biotoop. Met de budgetten van onze opdrachtgevers gaan wij duurzaam mee om. Onderbouwen waar het geld blijft, transparant en integer laten zien dat het goed wordt besteed. Creativiteit heeft wat ons betreft maar één doel: resultaat genereren voor je opdrachtgevers,
La Compagnie is een creatief marketingcommunictiebureau met haar ‘hoofdkwartier’ in Groningen. Ons kantoor in Groningen is gevestigd aan het Emmaplein, één van de meest makkelijk bereikbare kantoorlocaties van de stad. Daarnaast hebben we een 2e vestiging en wel een heel bijzondere: een Tiny Forest Office in het Nationaal Park Drentsche Aa. Daar houden we brainstormsessies en vandaaruit ook zgn. ‘brandwalks’. Dit zijn wandelingen met een thema, waarbij we ons ook de natuur laten inspireren. Twee vestigingen in Noord-Nederland die allebei een grotere actieradius hebben; La Compagnie werkt zowel voor regionale, nationale als internationale klanten. Zo werken we voor een leasemaatschappij in Groningen, maar ook voor een toeristische onderneming op Curaçao.
Onder creatieve reclame worden uitingen verstaan die opvallen door originaliteit, impact en een sterke boodschap. Het draait daarbij om het ontwikkelen van unieke en verrassende concepten die (positieve) aandacht trekken en blijven hangen bij het publiek. Dit kan op verschillende manieren: humor, emotie, storytelling, visuele effecten of interactieve elementen zijn bijvoorbeeld componenten. Kenmerken van creatieve reclame:
• Origineel en onderscheidend – Het wijkt af van standaard uitingen en verrast de doelgroep.
• Sterke boodschap – Het brengt een idee of merkwaarden helder over.
• Emotionele impact – Het raakt mensen op een manier die hen aanzet tot actie of nadenken.
• Gebruik van storytelling – Een goed verhaal maakt de boodschap gedenkwaardiger.
• Visueel krachtig – Sterke beelden, kleurgebruik en design versterken de boodschap.
Voorbeelden van creatieve reclame zijn virale campagnes, guerrillamarketing, humoristische advertenties of interactieve digitale campagnes die je elders op onze website aantreft. Het doel is om niet om even op te vallen, maar om te inspireren en een blijvende indruk achter te laten en mensen tot actie te bewegen.
Als je op zoek bent naar creatieve reclame, naar een creatief bureau in de omgeving van Groningen? En dan natuurlijk wel één met hele goede ideeën en een bewezen track record? Laten we dan eens vrijblijvend van gedachten wisselen!
La Compagnie is al jaren zeer actief als gerenommeerd reclamebureau, marketingbureau en communicatiebureau in de stad Groningen met sinds enkele jaren een speciale creatieve brainstormstudio verscholen in de bossen van Noord-Drenthe. We ontwikkelen creatieve concepten en helpen lokale, nationale en internationale organisaties bij het bepalen van hun marketingstrategie en ontwikkelen creatieve communicatiestrategieën. We zijn trots dat we met onze creatieve concepten en campagnes al diverse keren in de prijzen zijn gevallen. Maar het belangrijkste vinden we dat creativiteit moet leiden tot resultaten voor onze opdrachtgevers.
Ervaring telt
Bent u of ben jij momenteel in de oriëntatiefase? Voordat je een keuze maakt voor een bureau voor creatieve en vooral effectieve reclame, willen wij ons graag voorstellen als ervaren professionals waar je op kunt bouwen. Juist door onze lange en brede ervaring weten we wat wel en niet werkt. Delen we graag do’s en don’ts. We bespreken op heldere wijze hoe wij doelstellingen kunnen realiseren met onze ideeën over marketing, reclame en communicatie. In alle gevallen begint het natuurlijk met een vrijblijvende kennismaking. Samen de wederzijdse klik en inspiratie ervaren!
Creativiteit betaalt zich uit
La Compagnie geeft communicatieadviezen die hout snijden en we zijn trots op behaalde resultaten uit het verleden zoals de introductie en branding van de merken Univé, Gaastra, Twinlife & Lotto. Hielpen concreet mee hoe het bedrijf STOPAQ uit Stadskanaal succesvol onder de vleugels van een beursgenoteerde multinational terecht kwam. Voor de genoemde merken en organisaties mogen we in alle bescheidenheid zeggen dat we het verschil hebben gemaakt. En zo doen we dat ook voor onze huidige opdrachtgevers. We zijn gevestigd in Groningen, maar we werken nationaal en zelf internationaal. We hebben een Tiny Forest Office in het Nationaal Park Drentsche Aa waar we ongestoorde brainstormsessies en ook kennismakings-sessies houden.
In de stad Groningen of in de bossen van Noord-Drenthe; wij willen verrassen met unieke invalshoeken en verbindingen leggen waarmee organisaties, bedrijven of merken de connectie maken met de gewenste doelgroepen Als ervaren communicatiebureau richten wij ons op conceptuele, creatieve en strategische communicatie.
Vanuit Noord-Nederland
Ons bureau bestaat uit getalenteerde, bevlogen en hoog opgeleide mensen. Met vestigingen in Groningen en Noord-Drenthe houden wij van de nuchtere Noordelijke mentaliteit; doen wat we zeggen en zeggen wat we doen. Wij zien daarbij communicatie als een dynamisch proces met één allesbepalend doel: het raken van snaren en de harten van de klanten van onze klanten. Daar waar het kan gaan wij voor vernieuwing en verandering, maar waar het moet houden wij tradities in ere en hebben respect voor bestaande bedrijfsculturen en oorsprong. Als communicatiebureau willen we uitdagend en prikkelend zijn, maar werken graag volgens het gezegde ‘it takes two to tango’. Geweldig werk maken, vergt ook moed van de opdrachtgever; aan geweldig creatieve en opvallende voorstellen moet je soms ook even wennen. Overigens zijn wij voorstanders van het testen van innovatieve en disruptieve concepten. Dat geeft zekerheid aan alle kanten!
Wat maakt La Compagnie bijzonder?
- Een combinatie van ervaren specialisten met jong aanstromend creatief talent
- 2 vestigingen: Een hoofdkantoor aan het Emmaplein in Groningen en een Tiny Forest Office in de bossen van Noord-Drenthe.
- Veel ervaring (sinds 1987) met BtoB en BtoC marketing in een breed scala branches.
- Organisatie van inspiratiesessies via ‘Brandwalks’ naar en langs het Zeegser Loopje.
Als je echt op zoek bent naar doorslaggevende ideeën om de communicatiestrategie vorm te geven? Bel dan hét communicatiebureau in Groningen >> La Compagnie, want wij helpen u echt een stap vooruit met het ontwikkelen van de beste communicatiestrategie en zorgen voor een effectieve aanpak.
Werkwijze en manier van zaken doen
Natuurlijk heeft elk communicatiebureau, reclamebureau of marketingbureau haar succesformule. Wij geloven dat wij als marketeers en communicatiespecialisten onze verantwoordelijkheid moeten nemen in deze sterk veranderende wereld. Verder kijken dan ons neus lang is. Wij willen waarde toevoegen aan elk proces dat we samen doormaken. Open en transparant. Wat we ook belangrijk vinden: Met de budgetten voor creatieve reclame van onze opdrachtgevers gaan wij duurzaam om. Onderbouwen waar het geld blijft, transparant en integer laten zien dat het goed wordt besteed. We werken hard, met passie en doen elke dat ons stinkende best om onze klanten blij en tevreden te maken. Laten we daarom samen streven naar een samenwerking die betekenis heeft en houdt. Laten wij snel kennismaken!
Benieuwd naar ons werk?
Neem hier een kijkje.