Grafisch ontwerp logo
Grafisch ontwerp logo? La Compagnie is begonnen in 1987 en had een vernieuwende visie in het vak. De tijd van de creatieve ‘hotshops’ was aangebroken en we wilden de opgedane, nieuwe manieren van samenwerken (het op een transparante en open manier ‘samenspannen’ met de opdrachtgevers) overzetten op een bureauconcept. La compagnie werd steeds groter en opdrachten brachten ons op vele plekken in de wereld.
Grote merken werden op de markt gezet en door de jaren heen werd er een eigen methodiek voor naamontwikkeling en ontwerp logo ontwikkeld. La Compagnie weet dat stilstaan geen zin heeft om spinnend van tevredenheid achterover kunt leunen. Vooruitkijken hoort bij ons vak. Er vinden grote maatschappelijke en economische veranderingen plaats in de markt en daarom komt La Compagnie met vele ideeën en vernieuwende, inspirerende inzichten.
Een doorslaand idee van groot belang
Alle bekende voorkeuren voor bestaande en nieuwe media staan elke seconde ter discussie. Wij zeggen: op welke manier een idee ook gestalte krijgt maakt niet uit, als het maar werkt, mensen raakt, in beweging brengt en het doel verder helpt realiseren. Er is dus nogal wat veranderd ten opzichte van de tijd dat men tegen een reclameman riep: ‘‘Oh, dan kunt u zeker goed tekenen.’’ We hebben steeds meer de strategische gidsfunctie voor opdrachtgevers in een uiterst complex media- en communicatielandschap. Dat vergt kennis en inzicht van- en ervaring met álle beschikbare technieken van nu. Maar het vraagt vooral de competentie om Het Grote Idee te kunnen genereren.
Onze principes
Of het nou gaat om een bedrijfslogo ontwerpen, naamontwikkeling of interne en externe communicatie, eerlijkheid, openheid, directheid en samenwerking is waar wij voor staan. De energie die je krijgt van blije en geïnspireerde opdrachtgevers, van het op één lijn krijgen van alle denkwijzen; esthetisch, rationeel, emotioneel en functioneel geeft óns weer de energie terug.
Naamontwikkeling
La Compagnie heeft een lange en brede ervaring als het gaat om naamontwikkeling voor bedrijven en organisaties en daar in de loop der jaren een eigen methodiek voor ontwikkeld. Draagvlak binnen organisaties is daarbij een belangrijk punt. Zo wordt eerst het ‘vier-stappen-traject’ van La Compagnie toegelicht; 1) kennismaking en werkwijze, 2) longlist, 3) shortlist en 4) de finalist uitgewerkt in logo en beeldtaal en vervolgens kunnen we aan de slag.
We gaan verder dan naamontwikkeling en grafisch ontwerp logo
Naast het bedenken van namen en het ontwikkelen van een bedrijfslogo, geeft La Compagnie richting en sturing aan positioneringstrajecten. We ontwikkelen strategieën en creatieve concepten voor brandingsoperaties, sales campagnes, merkintroducties tot en met thema’s voor interne communicatie en veranderingsprocessen.
We geloven juist nu in de kracht van eigentijds design: onze designstudio versterkt de visuele identiteit van merken en organisaties en geeft hen een opvallende plek in het veld. We zijn gids in het complexe medialandschap. We mijden hypes maar kiezen voor elk traject de meest geëigende middelen om mensen in hun hart te raken. Ons werk, onze verbindende aanpak zorgt voor resultaat; engagement, traffic, reuring en sales. En daardoor voor veelal langdurige, hechte partnerships.
Benieuwd naar ons werk?
Neem hier een kijkje.