Over
La Compagnie
La Compagnie werd opgericht in 1987 als strategisch/creatief marketingbureau en werd snel daarna landelijk bekend door de introductie van Univé Verzekeringen, het werk voor het Lotto, watersportmerken Gaastra en Mistral gevolgd door Europees Goud met een tv-campagne voor Sony Nederland. Met Stopaq Stadskanaal bewezen we dat onze creativiteit juist ook in het B2B segment werkte: Onze strategie voor Seal for Life Industries werd recentelijk een wereldwijd succes en onderdeel van een beursgenoteerde multinational. We introduceerden de succesvolle Human to Human filosofie, de H2H-filosofie voor juist de B2B markten, waarna meer B2B opdrachtgevers volgden. Een veranderende wereld vereist echter ook een andere visie over wat een communicatiebureau in deze tijd voor haar opdrachtgevers kan en moet betekenen.
Lees meer
Ons model
La Compagnie nu is een compact strategisch/creatief marketingbureau met een wendbaar team van hoogopgeleide ervaren professionals en jong aanstormend talent. Het goed luisteren naar wat er speelt bij onze opdrachtgevers, van regionale klanten tot internationale opdrachtgevers, heeft ervoor gezorgd dat we niet alleen met onze strategische/creatieve output kunnen anticiperen op de actuele tijdgeest, maar ook ons businessmodel konden aanpassen.
Onze visie slaat aan: we hanteren een lean & mean model dat past in deze tijd en dat door onze internationale scope, ervaring en netwerk antwoorden kan geven op de vraagstukken die nu spelen bij overheden, bedrijfsleven en organisaties. We werken daarbij met een schil van dedicated specialisten op verschillende terreinen. Zo helpen we opdrachtgevers met communicatie rondom duurzaamheidsproblematiek. Met onderscheidende recruiting. Met product- en sales operaties overvolle markten. Met een H2H methode die vernieuwend is in B2B trajecten. De nauwe samenwerking met ons digitale zusje Happy Banana zorgt ervoor dat doelgroepen met dezelfde klant- en marktkennis online worden bereikt. De experts in SEO, SEA, social media, e-mailmarketing en content marketing zorgen voor de integratie van on- en offline kanalen om een consistente merkervaring te bieden.
We werken vanuit 2 vestigingen: ons kantoor aan het Emmaplein in Groningen en onze Tiny Office (voor inspirerende brainstorm- en sparringsessies) midden in het Nationale Park Drentsche Aa.
Onze aanpak concreet
Elke samenwerking begint met een vrijblijvende kennismaking. Begrijpen we elkaar, liggen we elkaar? Een kennismaking kan in ons kantoor aan het Emmaplein in Groningen of in ons Tiny Office in de bossen van Noord-Drenthe. We delen daar graag onze visie en ervaringen op retail, B2B, B2C en non-profit terreinen. Ligt het accent meer op een online strategie, dan completeert onze online director van Happy Banana de kennismaking.
Tijdens een eerste kennismaking kunt u in de meeste gevallen een objectieve eerste mening over de huidige situatie of geschetst vraagstuk verwachten. Voor een vervolg bespreken we samen een werkbudget, dat gerelateerd is aan het aantal geschatte uren dat ermee gemoeid is. Bij dat alles hebben we respect voor de huidige bedrijfscultuur en de historie van uw organisatie. Natuurlijk geldt het respect over en weer, zie wat dat betreft ons Manifest. Vervolgtrajecten – ook de uitvoerende – worden steeds per fase begroot en gefiatteerd. Het spreekt vanzelf dat alle informatie die ons wordt verstrekt, strikt vertrouwelijk wordt behandeld.
Samenwerking met Happy Banana
Met ons gespecialiseerde online zusje Happy Banana kijken we naar de digitale gezondheid van merk of organisatie. Happy Banana en La Compagnie zijn nauw met elkaar verbonden maar werken separaat. Schuiven harmonisch in elkaar als het om complexe marketing vraagstukken gaat waar unieke identiteit en copy vertaald moet naar resultaatgerichte online conversie. Het werken met data is essentieel voor o.a. monitoring, gepersonaliseerde marketing en voorspellende analyses. AI wordt daarbij een steeds belangrijkere tool ook in het totale marketing en communicatietraject.
De – wat ons betreft – cruciale koppeling tussen creatie en online performance zorgt ervoor dat de online presence hetzelfde verhaal vertelt als in de communicatie guidelines zijn vastgelegd. Op die manier zijn branding en performance congruent en versterken elkaar. Een werkwijze die onmiddellijk slagkracht en resultaat oplevert. Optimale conversiescore is het resultaat.
De oorsprong
La Compagnie is bepaald geen eendagsvlieg of een enthousiaste start-up. Het is een bureau met een lange en brede ervaring sinds 1987. Een bureau dat organisaties vleugels heeft gegeven, draagvlak heeft gecreëerd en merken op de wereld gezet en helpen groot worden.
Van Nike tot Univé, van Twinlife tot Lotto Italian Sportdesign. We introduceerden de digitale Roland concertvleugel in Nederland en de eerste platte televisie voor Pioneer. Met Sony wonnen we Europees Goud met een TV-campagne en dicht bij huis gaven we een Groningse Hogeschool nieuw elan en identiteit. Ook nu werken we aan uitdagende en (inter)nationale trajecten, samen met onze opdrachtgevers. Deze pagina vertelt je meer!
“We hebben de aarde niet geërfd van onze voorouders maar geleend van onze kleinkinderen”
-Renate Boschma