Sponsor Communicatie
Sponsor communicatie heeft als doel om door middel van sponsoring de naamsbekendheid of propositiebekendheid van een organisatie te vergroten. Sponsoring is een soort ruilovereenkomst: voor wat hoort wat. Met andere woorden een samenwerkingsverband tussen twee of meer partijen waarbij alle partijen voordeel hebben. Een sponsor geeft geld, goederen of diensten aan sporters, artiesten, charitatieve instellingen of (commerciële) media en wil hiermee bepaalde communicatiedoelstellingen realiseren. Organisaties kiezen soms voor sponsoring op grond van zakelijke motieven. En soms puur op grond van maatschappelijke betrokkenheid. Sport- en cultuursponsoring zijn veel voorkomende vormen. Vanuit marketingcommunicatie en public relations perspectief, maar ook vanuit het marketing-oogpunt is sponsoring een zeer effectief communicatie-instrument.
Jarenlange ervaring met sponsor communicatie
La Compagnie heeft als sportmarketingbureau jarenlange ervaring met sponsor communicatie. Wat begon met de sponsor communicatie voor Samson (shag) begin jaren 80, groeide uit tot internationale inzet voor Lotto Italian Sport Design in 1988. Als het gaat om sponsoring waren wij een aantal keren de verbindende factor. Zo koppelden we Univé als hoofdsponsor aan SC Heerenveen, Energy Valley aan FC Groningen en begeleidden we het Italiaanse sportmerk Lotto als kledingsponsor voor het Nederlands Elftal (KNVB), het nationale elftal van Zwitserland, Kroatië en AC Milan. Ook nu zijn wij nog actief in de sportwereld, we zijn hét reclamebureau van FC Groningen, we werken aan de internationale branding van Mistral en wij geven momenteel de sponsor communicatie van de nieuwe hoofdsponsor van FC Groningen “PAYT” vorm. De eerste uitingen van Payt zullen al vanaf begin augustus 2017 in en rond het FC Groningen stadion te zien zijn.
Benieuwd hoe u door middel van Sponsoring uw merk kunt versterken? We gaan graag met u in gesprek en laten u de kracht van sport ervaren! Neem nu contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.
Waarom sponsor communicatie?
De cijfers omtrent sponsoring leveren het bewijs. Met name het sponsoren van voetbal is erg effectief. Zeker als het gaat om het halen van communicatiedoelen. Niet zo gek, want voetbal is, via alle kanalen, de meest bekeken sport ter wereld. Er zijn een aantal voordelen en kenmerken van sponsoring die wij graag inzetten voor uw organisatie.
- Om de naamsbekendheid van uw organisatie te vergroten;
- Het imago van uw organisatie positief laden;
- Via evenementen direct in contact met de doelgroep komen;
- Creëren van een ontmoetingspunt om zaken te doen;
- Communicatiemiddel om via diverse andere middelen onder de aandacht te komen;
- Free publicity door persberichten en persconferenties.
Sponsoring als onderdeel van marketingcommunicatie
Zorg ervoor dat sponsoring een onderdeel is van het (marketing)communicatieplan. Door sponsoring een onderdeel te maken van het hele (marketing)communicatiebeleid, is de kans op succes vele malen groter. We gaan graag met u in gesprek over het doel van sponsoring; is het naamsbekendheid, imago-verbetering, een groter marktbereik of goodwill? En zet u sponsoring in voor de gehele organisatie of specifiek voor een product of dienst?
Benieuwd naar ons werk?
Neem hier een kijkje.