Ervaring telt

Home > Waarom La Compagnie > Ervaring telt

Ervaring telt

Sinds 1987 is La Compagnie een broeinest van creativiteit. Waar talenten zijn opgeleid, waar verbindingen zijn gemaakt en vriendschappen zijn gesmeed. Inmiddels kun je spreken van La Compagnie 2.0 waar de opvolgers van oprichter Geerth Hessel Boschma het creatieve en strategische DNA bewaken en de creativiteit nu ook letterlijk uit laten waaien naar verschillende windstreken. We schromen niet om ook de legendarische merkintroducties en campagnes te tonen die het bureau eerder maakte. Het zijn parels die we met trots laten zien, want, zoals Oscar Wilde het zo mooi zei: ‘wat je bent is de optelsom van alle ervaring’ Het betekent in ons geval dat we van wanten weten als het gaat om complexe uitdagingen en waardoor ook startende ondernemingen kunnen profiteren van onze kennis, creativiteit plus…. ervaring!

Lean & Mean

We hanteren een lean & mean model dat past in de wereld van nu. Geen torenhoge overhead of tussenschakels in de communicatie; onze opdrachtgevers praten direct met onze strategen, adviseurs en creatieven. We werken daarbij, waar nodig, met een schil van dedicated specialisten op verschillende terreinen. Bij dat alles kan AI ongelooflijk veel voordeel bieden.

Ons digitale zusje Happy Banana zorgt ervoor dat doelgroepen met dezelfde klant- en marktkennis online worden bereikt. Onze experts in SEO, SEA, social media, e-mailmarketing en contentmarketing zorgen voor integratie om een consistente merkervaring te bieden. Branding & Performance is daarbij een trefzekere combinatie.

Nog even over die H2H aanpak

Meer dan 10 jaar geleden introduceerden we onze H2H-aanpak in de B2B-markt. En maakten furore met een wereldwijde industriële campagne die we met een ogenschijnlijke ‘consumenten approach’ uitvoerden. Het grote succes ervan (naar onze thematiek werd een wereldwijd opererend concern genoemd) is dat er geen B2B- of B2C-aanpak bestaat, maar creativiteit die mensen in het hart raakt. Of het nu ingenieurs zijn, professoren, vaders, moeders, sporters of consumenten van welke producten en diensten dan ook.

Hier geloven wij in

Je ziet het aan ons werk -en ervaringsveld: we hebben een lange ervaring als marketing- en communicatieprofessionals. Ervaring met campagnes, met merken, maar dus óók met samenwerken. We zijn heel gelukkig dat we kunnen zeggen dat ons bureau veel lange relaties heeft opgebouwd en weet te onderhouden. De spirit in die relaties weten te houden. Dat komt omdat we geloven in een open en transparante werkwijze. Zeggen wat we doen en doen wat we zeggen. Maar ook je visie overeind houden als deze goed onderbouwd en bewezen is. Niet meepraten, maar onafhankelijk blijven, want uiteindelijk waarderen relaties dat. Duurzaam met de budgetten van onze opdrachtgevers omgaan is cruciaal. Transparant en integer onderbouwen waar het geld blijft en waarom we zo zeker zijn dat het goed wordt besteed. In dat alles geloven wij, en geloof ons….opdrachtgevers waarderen het.

Hoe we graag zaken doen

Zo zien we onze klanten: als gelijkwaardige partners, verbonden door een gezamenlijk doel. Wij doen ons stinkende best om de problemen echt te begrijpen, om ons in te vreten in materie en kansen.

Hoe we graag samen willen werken? Het zit in ons DNA, vraag het onze opdrachtgevers; we staan voor eerlijkheid, openheid, directheid, doen wat we zeggen en zeggen wat we doen.We drammen onze ideeën er niet door, maar zorgen voor gezamenlijk enthousiasme. Ons logo symboliseert ook de energie die je krijgt van blije en geïnspireerde opdrachtgevers, van het op één lijn krijgen van alle denkwijzen: esthetisch, rationeel, emotioneel, strategisch en functioneel. En de allerbeste resultaten? Die krijg je door wederzijds respect voor elkaars kunnen. It takes two to tango.
Op deze wijze kunnen we doorslaggevende resultaten realiseren!

Twee gastvrije vestigingen

We werken vanuit twee vestigingen: ons kantoor aan het Emmaplein in Groningen en onze Tiny Office (voor inspirerende brainstorm- en sparringsessies) midden in het Nationaal Park Drentsche Aa.