Caribiooh!

Een toeristisch product met een betekenisvolle component.

Home > Alle cases > Caribiooh!

Een nieuwe toeristische organisatie

Caribiooh! is een nieuw toeristisch concept op het Caribische eiland Curaçao. Het toeristische product omvat auto- en bootverhuur tot vastgoedbeheer en hospitality, een heuse one-stop-shop.

Het bijzondere van dit concept is dat bij elke transactie een percentage naar een maatschappelijk project op Curaçao gaat. Dit reikt van ondersteuning bij zorg, dierenwelzijn tot clean-up projecten.

Share your Happiness

De onderneming richt zich op het toerisme in de ruimste zin van het woord. De door La Compagnie ontwikkelde naam Caribiooh! en concept ‘Share your happiness’ straalt vrolijkheid en blijdschap uit. Het gevoel dat iedereen kent bij een reis naar de Caraïben.

Met ‘Share your Happiness’ wordt aangegeven dat je ‘best een stukje blijdschap dat je overvalt als je op het eiland aankomt, mag delen met het eiland zelf’. Je helpt met je boeking of afname van een service mee aan de realisatie van betekenisvolle duurzame projecten op het eiland.

Marketing en communicatie

Er wordt gestart met een vloot huurauto’s, die allemaal een subtiele vermelding krijgen van de organisatie. Marketingcommunicatie omvat in eerste instantie sales promotie gericht op boekingskantoren, outdoor, online op de toeristische platforms en social media via de eigen kanalen.

Het concept is ‘brandnew’; met de samenwerkende partners/project eigenaren en aanjagers worden coöperatieve promotietrajecten onderzocht en waar mogelijk in de loop van 2023 verder uitgerold.

De door ons ontwikkelde website zie je hier.