Certe
Zeker
Voor Zorg
Hoe maak je een onzichtbare, maar onmisbare partner in de zorg zichtbaar en futureproof? We ontwikkelden een opvallend plan rond naamgeving, logo en huisstijl voor dit nieuwe centrum voor diagnostiek.
Zekerheid van groot belang
Via de door ons ontwikkelde naamontwikkelingsmethodiek werd één van de kernwaardes, het begrip ‘zekerheid bieden’, het uitgangspunt en basis voor het omnamingsproces. Certe als organisatie houdt zich bezig met medische diagnostiek en advisering. Haar missie werd vertaald in de afsluitende themaregel ‘Certe, zeker voor Zorg’.

The Human Body
De beeldtaal is ontleend aan een ‘medisch organigram’, dat door ons is ontwikkeld. Het functioneren van het menselijk lichaam en de rol van Certe daarbij is op een kunstzinnige wijze vormgegeven (Emma Wilson) en gebruikt als ‘uitvergrote’ zoom-elementen. Dit is ook het feitelijke werk van Certe; het ‘inzoomen’ op lichaam en lichaamsstoffen. De bijzondere beeldtaal die hieruit is ontstaan is doorgevoerd in de meest uiteenlopende verschijningsvormen; van recepties tot ‘pand signing’ en van auto’s tot visitekaartjes die overigens verschillende patronen kennen. Ook de in- en externe fusiecommunicatie wordt door ons bureau verzorgd.
De waargebeurde zoektocht
Tijdens het naamkeuzetraject werd veel aandacht besteed aan draagvlak binnen de gehele onderneming. Er ging letterlijk een ‘kijkje in de toekomst’ kijkdoos rond alle vestigingen, waarvan ook een film werd gemaakt die vervolgens weer werd gebruikt tijdens de introductie. Op deze wijze namen we alle medewerkers mee in het traject.

Opvallende verschijning in het Noorden
De kracht van de signing op de auto’s van Certe werd al op voorhand onderkend. Toch zijn de vele, door het Noorden rijdende, auto’s van Certe steeds opnieuw verrassende en opvallende verschijningen in het landschap. De signing werd ook doorvertaald binnen de vestigingen zelf.