Inducon
fluid technology, fluid passion
Niet veel mensen weten dat er een Noord-Nederlands bedrijf is dat beweegbare zwembadvloeren en afdekkingen maakt die over de hele wereld worden toegepast.
In zwembaden op locaties waar je het verwacht, maar ook op (super)jachten, op rooftops of op locaties waar de ene dag wordt gezwommen en een dag later concerten worden gegeven.
De innovatieve, zeer specialistische technologie heeft Inducon inmiddels tot een bedrijf gemaakt dat internationaal opereert en een grote verscheidenheid aan opdrachtgevers kent.
Het werk van Inducon bevindt zich op talrijke spraakmakende locaties. Beroemd is onder andere de toepassing op het historische Stadtbad in hotel Oderberger, Berlijn.
Kernwaarden
Bij het vaststellen van de kernwaarden en de uiteindelijke positionering kwam naast de grote specialistische technische kennis van de mensen van Inducon, ook de grote passie voor hun werk naar boven. Het is een bedrijf waar de mensen aan het einde van de dag nog even doorgaan omdat ze probeerden een oplossing nóg slimmer te maken. Die spirit, die passie voor techniek (de why) en aandacht voor de opdrachtgevers bleef niet onopgemerkt en Inducon werd op die manier een succesvolle, internationale speler in een heel bijzonder marktsegment.
Be good and tell it
Het lijkt zo eenvoudig om in de marketingcommunicatie te vertellen hoe goed je bent als je tegelijkertijd nuchter en bescheiden bent. De kunst is om impliciet te zijn in je uitingen en toch uit te stralen wie je bent en hoe je bent.
Ons bureau vertaalde de combinatie van innovatieve techniek met de passie voor techniek, aandacht voor klanten met het thema: “fluid technology, fluid passion“.
Gezien de internationale markt moet het een soort Engels zijn dat overal begrepen wordt. Het begrip ‘fluid’ betreft enerzijds vloeiende techniek van beweegbare vloeren, anderzijds het feit dat de technologie van Inducon vrijwel altijd met (zwembad)water en dus vloeibare materie te maken heeft.
Voorbeeldvideo van de beweegbare vloertechniek.
Visuele identiteit: ontdekking in Londen
Het werd een puzzel om dit thema ook visueel te maken en te gebruiken voor de visuele identiteit.
We vonden de oplossing bij de internationaal gelouterde kunstenaar Maya Almeida Araujo. Deze Londense kunstenaar en regisseur onderzoekt in haar werk steeds de menselijke verbinding met water. Haar extreem kunstzinnige onderwaterfotografie die zich bijvoorbeeld uit in ‘ballet-achtige’ onderwater scènes paste naadloos bij het thema van Inducon. We slaagden er uiteindelijk in om het indrukwekkende werk van Maya Almeida Araujo te mogen gebruiken voor de uitingen van Inducon.
Beursintroductie
De introductie van de aangescherpte positionering, het nieuwe thema “Fluid Technology, Fluid Passion,” vond plaats tijdens de specifieke ZBB (Zwembadbranchebeurs) in Barneveld.
La Compagnie ontwikkelde het design en de marketing voor de eerste beurs van Inducon met haar nieuwe gezicht naar buiten.
Het resultaat
Het uiteindelijke resultaat van de aangescherpte positionering in de markt is, gezien de recente introductie, nog niet bekend. Wel is de opdrachtgever uiterst tevreden en waren de eerste reacties van de bezoekers aan de vakbeurs voor de zwembadindustrie zeer enthousiast.
Word vervolgd!