Onze diensten

Als full service bureau hebben we de basisonderdelen van het marketing en communicatieproces in eigen huis. Strategie, creatie, design, copywriting, storytelling tot en met DTP hoort daarbij. Omdat bewegend beeld steeds belangrijker is geworden – met name bij digital marketing – hebben we dat via ons eigen online label Happy Banana eveneens zelf aan boord. Wat we niet zelf doen? Grotere filmproducties. Fotografie. We ontwerpen websites, maar bouwen ze niet, we adviseren daarvoor bureaus met een goede prijs-kwaliteitsverhouding en begeleiden het proces. En onze invliegcollega’s? Die werken uitsluitend voor ons en hebben hetzelfde ‘La Compagnie DNA’ dat ons werk zo onderscheidend maakt.

Home > Diensten

Na een gezamenlijke analyse van een marketing- of communicatievraagstuk ontwikkelen wij een onderscheidende strategie om doelstellingen te bereiken. De gekozen strategie leggen we vast in het marketingplan. Creativiteit is juist ook in dit onderdeel van groot belang, want een creatieve, onderscheidende strategie is de inspirerende basis voor het vervolg, een creatief communicatieplan. 

Dit is het proces van het creëren en vormgeven van een eigen onvervreemdbare merkidentiteit, zodat een bedrijf, product of organisatie zich onderscheidt van mededingers in het veld. Naamgeving, logo, huisstijl, tone of voice, kernwaarden en mediatoepassing zijn onder andere onderdelen die in kaart worden gebracht in een brandbook. Dat geeft houvast voor iedereen die zich met communicatie bezighoudt binnen bedrijf of organisatie.

Design is een cruciaal onderdeel als het gaat om huisstijl of communicatieuitingen. Design speelt een grote rol bij de merkidentiteit en verdere communicatie van product of dienst. Een eigen designstudio o.l.v van de art director vinden we daarom een belangrijk onderdeel van ons bureau.

Het is de startfase van het creatieve proces: het ontwikkelen van een idee c.q. concept of thematiek dat de doelgroep in beweging brengt, informeert, kennis, houding of gedrag verandert of in weer bij andere doelstellingen sales genereert. Bij ons is dat het samenspel tussen strategie, copy en design. Het gezegde ‘Ideeën zijn doorslaggevend’ is bekend in de marketing en communicatiewereld.

Er zijn zeker verschillen tussen communicatie en reclame. Waar je bij reclamecampagnes uitbundig mag zijn, humor kunt gebruiken of stunts kunt bedenken die veel reuring genereren, is overheids- of omgevingscommunicatie zeer feitelijk, inhoudelijk en to the point. Wij bestrijken beide speelvelden, zie ook onze cases. 

Het gezegde ‘Je website is je andere hoofdkantoor’ is wat ons betreft 100% waar. De uitstraling, design, tone of voice en originaliteit moet in lijn liggen met het DNA en met de doelstellingen van bedrijf of organisatie. Wij ontwerpen websites volgens hoge designstandaard en adviseren vervolgens welke webbouwer het beste past bij de opdracht. We hebben daarbij kennis van de verschillende systemen en templates. Een andere marketingwet is vandaag de dag ‘Mobile first’ dus wij letten erop dat de vertaling naar smartphone en tablet ook dezelfde hoge kwaliteit en impact heeft. 

Ons eigen online label – Happy Banana – met online professionals die van wanten weten, schurkt naadloos aan tegen de strategen en creatieven van La Compagnie. Dit heeft als voordeel dat de online marketeers precies weten wat er speelt, een congruente tone of voice hanteren en bijvoorbeeld onderdelen als storytelling en design in lijn brengen met de do’s en dont’ s van merk of dienst.

Copywriting is een veelal onderschat onderdeel van het communicatietraject. Dat geldt ook voor storytelling waar het wat ons betreft een absolute eis is dat alleen al door goede, professionele teksten, emoties en acties kunnen worden gegenereerd. 

Bewegend beeld is ontzettend belangrijk. We werken nauw samen met een familiair, gerenommeerd filmbedrijf en gekende fotografen die steeds per vakgebied worden geselecteerd. Filmanimaties en graphics maakt onze studio zelf.

In de communicatiemix vinden we eventmarketing geen ondergeschoven kindje. Als een bedrijf bijvoorbeeld op een beurs staat, kost dat serieus geld. Wij zorgen niet alleen voor een beursstand met stopping power, maar ook dat er daadwerkelijk bezoekers op de stand komen. La Compagnie ontwikkelt ook themas voor- en communicatie rond congressen.

Wij kunnen daarbij helpen met het samenstellen van inspirerende programma’s en het selecteren van dagvoorzitters, geweldige sprekers of zorgen voor de juiste muzikale ondersteuning en invulling. Positieve impact genereren is voor al deze onderdelen het doel, dat geldt ook voor pop-up acties of dealershows; zonder voldoende (of enthousiast!) bezoek is elk event te kostbaar. We denken dus ook graag mee!

PR ofwel Public Relations is het verstrekken en beheren van informatie van een bedrijf of organisatie om de publieke perceptie te beinvoeden.
Of het nu gaat om grote publieksgroepen, politiek of andersoortige stakeholders, de timing, tone of voice en inhoud zijn een belangrijk samenspel wat ons betreft.

Werk- en Ervaringsveld