Automotive

Home > Diensten > Automotive

Automotive

Bij La Compagnie zien we automotive marketing niet als het simpelweg promoten van voertuigen, maar als het bouwen van sterke, toekomstgerichte merken. In een markt waar innovatie, duurzaamheid en flexibiliteit leidend zijn, helpen wij automotive bedrijven om zich krachtig te positioneren en relevant te blijven.

Noordlease Wildlands

Noordlease

Zo hielpen we Noordlease met een relaunch. Het doel van deze relaunch is om Noordlease te herpositioneren als vertrouwde, bekende en tegelijkertijd vernieuwende partner voor het MKB in Noord Nederland. Een nieuwe pay off die duidelijk onderstreept waar Noordlease voor staat, vormt de basis van de revitalisering van het merk dat al sinds 1982 bestaat en èèn van de pioniers was op leasegebied. Met waarden als betrouwbaarheid, noordelijke nuchterheid en persoonlijke benadering gecombineerd met steeds vernieuwende (andere) opties op leasegebied wordt het merk opnieuw geladen. Deze waarden vertaalden we naar de nieuwe (groene)huisstijl. In de relaunch campagne speelt de Noordlease-ambassadeur, steeds gehuld in een groen kostuum de hoofdrol. Als sponsor van FC Groningen is Noordlease zichtbaar in de Euroborg met uitingen waarmee we de sterke, langdurige binding met de club extra onderstreepten.

Van Der Molen

Overigens was Noordlease niet het eerste automotive account van La Compagnie. We hebben een brede ervaring in Dealer Marketing en sales promotion met dealerorganisaties als Century, Van der Molen – beide in Groningen – en Wealer, Audi en VW dealer in Heerlen. 

Ze werken nog steeds de lachlust op: de legendarische radiospotjes die we voor Van Der Molen hebben gemaakt. Als parodie op een ruilprogramma op Radio Noord maakten we een serie spots met de titel: ‘wat most d’r veur weer hebb’n’.

Luister gerust!

Autoborg

Voor Autoborg, een onderdeel destijds van Noordlease, bedachten we de allerbeste guerrilla campagne die we ooit maakten.

We bedachten een concurrent!

We scouten een artiest in Leeuwarden die de louche concurrent kon spelen en we bedachten er samen meteen een song bij “Welkom in Danny’s Autopaleis”.

We plakten in Groningen leegstaande panden vol met aankondiging doelen: Ook hier binnenkort Dannies Autopaleis, we lieten hem optreden bij FC Groningen en meedoen aan een heuse autorally. Er ontstond een hoop reuring bij het publiek in Groningen maar vooral bij de gevestigde autohandel en dealers.

De moraal: koop bij bonafide autobedrijven en dan het liefst bij Autoborg.

Kijk hier voor de complete movie!

Werk- en Ervaringsveld