Toerisme
Toerisme
Ervaringen met provinciale- en gebiedspromotie kwamen van pas toen we de opdracht kregen om op de Caribbean een toeristische formule te helpen ontwikkelen. Het werd Caribiooh!

Caribiooh!
Caribiooh! is een toeristisch concept op Curaçao dat een breed scala aan diensten biedt, van auto- en bootverhuur tot vastgoedbeheer en hospitality. La Compagnie heeft behalve de naam Caribiooh! ook het concept ‘Share your Happiness’ ontwikkeld. Dit impliceert de oproep om ook een stukje van jouw happiness die je ervaart op de Caribische eilanden letterlijk te delen met enkele maatschappelijke projecten. Er is een multimediale strategie opgezet om Caribiooh! onder de aandacht te brengen bij zowel toeristen als lokale stakeholders. Dit gebeurt via een 360-graden aanpak met een sterke online focus, ondersteund door offline middelen zoals billboards, salespromotion bij de grotere hotels en guesthouses.
De Noordoost Friesland Campagne
Voor de regio Noordoost Friesland bedachten wij het thema’ Je landt in Noordoost Friesland’. De gedachte erachter was en is dat je echt volledig contact met de aarde en de pure omgeving maakt en tot rust komt om dan echt van het pure landschap te genieten. Geen spectaculaire steden of bruisend vertier, maar fraaie landschappen, pittoreske stadjes als Dokkum en natuurlijk de Friese Waddenkust met haar prachtige, verstilde dorpjes.
Om met een budget veel reuring en publiciteit te genereren bedachten we een campagne waarin we ’s nachts op veel plekken in het gebied mystieke boodschappen achterlieten met de boodschap ‘Hier ben ik echt geland.’ Het waren dus geen buitenaardse wezens maar mensen die echt rust en ‘aarding’ zochten in het gebied. Door een filmploeg werden de mysterieuze landingen in het schemerdonker gefilmd; het waren vlaggen met de boodschap ‘ Hier ben ik geland’ die overal in het gebied werden waargenomen. De reuring kwam inderdaad en de pers pakte de gebeurtenissen op. Het was een mooi voorbeeld hoe je met een bescheiden budget veel PR kunt genereren.
